Добре дошли на страницата за интересни и любопитни факти на Barlean's България

Мазнините – всички ли са вредни

Posted by on май 05 2012 | Интересно

Много по-голямо значение от количеството, което консумираме, има видът на мазнините. Лошите мазнини увеличават холестерола и риска от някои заболявания, а добрите мазнини предпазват сърцето и подпомагат цялостното здраве. В действителност, добрите мазнини като Омега-3 мазнини, са от съществено значение за физическото и емоционалното ни здраве.

Една бърза разходка до хранителния магазин ще потвърди тенденцията за все по-често търсене на храни с ниско съдържание на мазнини: бонбони, чипс, сладолед, бисквити, сладкиши. Защо обаче в действителност тези храни не водят до така желаните резултати и имат съмнително значение спрямо нашето здраве?

Въпреки всичко, което сме чували, мазнините не винаги са лошия герой в борбата за тънка талия. Лошите мазнини, като наситените мазнини и транс мазнините, са виновни за нездравословните неща, заради които всички мазнини под общ знаменател са обвинявани – наддаване на тегло, запушени артерии и т.н.. Но добрите мазнини, като мононенаситените мазнини и особено полиненаситените мазнини и Омега-3 мастни киселини имат обратен ефект.

В интерес на истината, здравословните мазнини играят огромна роля в подпомагането да управляваме нашите настроения, да сме в добра психическа форма, да се борим с умората и дори да контролираме теглото си.

Отговорът не е просто да намалим мазнините. Отговорът е да се научим как да правим здравословен избор да заменяме лошите мазнини с добри – тези, които подпомагат здравето и добрата форма.

Омега-3 мастни киселини: супер храните за мозъка и сърцето

Омега-3 мастните киселини са вид полиненаситени мазнини. Ако всички видове мононенаситени и полиненаситени мазнини са добри за нас, Омега-3 мазнини се оказват особено полезни.

Ние все още откриваме нови и нови ползи от Омега-3 мастните киселини, но изследванията са показали, че те:

  • Предотвратяват и намаляват симптомите на депресия
  • Са защита срещу загуба на паметта и деменция
  • Намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и инсулт
  • Са незаменими за облекчаване на артрит, ставни болки и възпалителни състояния на кожата

 

Общата препоръка слез направените изводи за повечето хора е да включат в ежедневната си диета Омега-3 добавка и най-вече масло от ленено семе.

Ленено масло Barlean’s

100% студено пресовано нерафинирано и нефилтрирано, извлечено от подбрани сортове органични семена от лен, отглеждани в екологично чисти райони на Америка.

Tags: , ,

no comments for now

Ленено масло за отслабване

Posted by on апр 12 2012 | Интересно, Публикации

отслабване с ленено маслоТова, което знаем досега за ползите от Омега-3 мастните киселини може би ще се окаже само една капка в океана. Скорошно проучване показва, че приемът на добавки с Омега-3 може да помогне сериозно за отслабване.

В проучването на Университета на Южна Австралия вземат участие 75 души наднормено тегло и затлъстяване, както и други рискови фактори за сърдечно-съдови заболявания като хипертония и високи нива на холестерол.

Една част от хората приемат ежедневни дози Омега-3 добавка, докато другата част приемат същото количество слънчогледово олио, което не съдържа омега-3. Участниците не променят чувствително хранителния си режим докато трае проучването.

След 3 седмици групата, приемала Омега-3, показва намаляване на процента на телесните мазнини, като средно всеки от участниците отслабва с по 2 килограма.

Резултатите изглеждат по-впечатляващо, като се има предвид, че няма други промени в хранителните навици. Когато се комбинира с физически упражнения, ефектите от диетата с Омега-3 могат да се окажат значителни.

Смята се, че Омега-3 подобряват притока на кръв към мускулите по време на тренировка и спомагат за стимулиране на ензими, които транспортират мазнини за превръщането им в енергия.

Омега-3 мастните киселини са достатъчно достъпни като добавка към храната. А популярността им се подсилва от много други проучвания, свързващи ги с: подобряване на функцията на мозъка и паметта, очите и зрението, плюс способността да се намали риска от болестта на Алцхаймер и инсулти.

Общата препоръка след направените изводи за повечето хора е да включат в ежедневната си диета Омега-3 добавка и най-вече масло от ленено семе.

Ленено масло Barlean’s

100% студено пресовано нерафинирано и нефилтрирано, извлечено от подбрани сортове органични семена от лен, отглеждани в екологично чисти райони на Америка.

Tags: ,

no comments for now

Супер моделът Хайди Клум препоръчва лененото масло на Barlean’s в своя блог.

Posted by on мар 29 2012 | Интересно, Новини

В публикуваната от манекенката статия за справяне с безпокойството и стреса органичното ленено масло на Barlean’s е посочено като чудесно средство против неразположенията и като добавка за подобряване на мозъчната дейност.

Източник: http://heidiklum.aol.com/category/fitness-and-nutrition/chillax-10-ways-to-reduce-anxiety-and-stress/

Tags: ,

no comments for now

Ползите от Омега-3 мастни киселини

Posted by on мар 15 2012 | Интересно, Публикации

Ползите от Омега-3 са страшно много. Приемането им е едно от най-важните нещо, които можем да направим за здравето си. Почти всяка седмица се публикуват нови научни изследвания за тях, а научната общност открива все повече и по-удивителни Омега-3 ползи:

Свобода от болката и възпаленията

Националният здравен институт на САЩ публикува на интернет страницата си: „Омега-3 мастните киселини намаляват болката и отока.“ Как? Омега-3 участват във възпалителния отговор на тялото и възпалителния цикъл. Облекчаването на възпалението и подуването чрез приема на Омега-3 ще спомогне за намаляване на болката.

По-доброто функциониране на мозъка и по-висока интелигентност

Бременните и кърмещите майки, които включват Омега-3 мастни киселини в диетите си, могат да повлияят положително  върху интелигентността на децата си. За възрастните също се препоръчва Омега-3 за подобряване на паметта и съсредоточаването.

По-малко депресия

Психиатрични изследователи от Университета в Шефилд Великобритания, констатират връзката между приема на Омега-3 и облекчаването на симптомите на депресия, биполярно разстройство и психоза.

По-добро сърдечно здраве

Изследванията показват, че Омега-3 имат положителен ефект върху сърдечно-съдовите заболявания. Според Националния здравен институт на САЩ дори умерената консумация на Омега-3 би могла да намали риска от получаване на инсулт с 27%.

Намаляване на менструалните болки

Изглежда, че Омега-3 могат да имат положителен ефект върху чувството на дискомфорт, свързано с менструалните болки. Приемането им отделно или заедно с витамин В12 може да намали необходимостта от болкоуспокояващите медикаменти, като например нестероидните противовъзпалителни средства.

Общата препоръка слез направените изводи за повечето хора е да включат в ежедневната си диета Омега-3 добавка и най-вече масло от ленено семе.

Ленено масло Barlean’s

100% студено пресовано нерафинирано и нефилтрирано, извлечено от подбрани сортове органични семена от лен, отглеждани в екологично чисти райони на Америка.

Tags: , ,

no comments for now

Ленено масло в помощ на сърцето

Posted by on фев 01 2012 | Интересно, Публикации

Сърдечно здравеПриемането на храни и добавки, богати на Омега-3  мастни киселини е от полза за тези, които са изложени на висок риск от исхемична болест на сърцето.

Също така, внезапната сърдечна смърт се появява по-рядко при тези, които обичайно приемат  достатъчно количества Омега-3 мастни киселини.

В ново проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, се изследва ролята, която Омега-3 мастните киселини играят в подобряване на систоличното налягане, пулса и съдовото съпротивление – ефекти, които могат да намалят риска от исхемична болест на сърцето и много други неблагоприятни сърдечни състояния.

Изследването се фокусира върху ефекта на Омега-3 мастните киселини върху системното артериално налягане като мярка за степента на еластичност на големите артерии.

Повишена скованост в големите артерии може да доведе до систолна хипертония и повишено пулсово налягане (разликата между диастолното и систоличното налягане), двата фактора, които могат да допринесат до повишаване на коронарния риск.

Тридесет и осем мъже и жени на средна възраст с повишен холестерол в плазмата консумират Омега-3 добавка или плацебо по време на 7-седмичен диетичен курс. За разлика от плацебо групата, която не показва промяна, системното артериално налягане се покачва до с 36% в групата с Омега-3, като при нея има тенденция към намаляване на систоличното и пулсово налягане. Освен това, Омега-3 групата имала значителен спад в общите плазмени концентрации на триацилглицерол.

Общата препоръка слез направените изводи за повечето хора е да включат в ежедневната си диета Омега-3 добавка и най-вече масло от ленено семе.

Ленено масло Barlean’s

100% студено пресовано нерафинирано и нефилтрирано, извлечено от подбрани сортове органични семена от лен, отглеждани в екологично чисти райони на Америка.

no comments for now

Next »